liberta.bg
Published on liberta.bg (https://vps.liberta.bg)

Каталог > Габриела Руменова: Отказът от услуги на мобилен оператор - писмен и входиран

Законовите промени в полза на потребителите ще създадат динамика на пазара, смята тя

Ще може ли пълноценно да се откажем от договор с мобилен оператор без неустойка при всяка индексация на цената и за какво да внимаваме при смяна на оператора? 

Промени в Закона за електронните съобщения вече дават повече възможности на потребителите.

Досега по-силната страна – мобилният оператор, имаше възможност да играе извън уговорките, без да е предвидена възможност за потребителя да се откаже без неустойки - голяма тежест, която се заплаща като вид вина, обясни пред БНР Габриела Руменова от платформата "Ние, потребителите". До промяната дължимите неустойки бяха в размер на до три стандартни месечни такси.

Сега мобилните оператори вече ще са задължени месец по-рано да уведомят потребителите за индексацията, а те ще разполагат с 2 месеца да заявят отказа си от услуги и прекратяване на договора без неустойки.

Този отказ влиза в сила от момента да писменото уведомяване на оператора със съответно доказателство, че документът е входиран, уточни Руменова.

За спекулациите за прехвърлянето от един към друг оператор, който също индексира цените си, Габриела Руменова смята, че ще се създаде по-голяма динамика на пазара, защото всеки икономически оператор се бори за своите клиенти.

"Те се борят за всеки клиент. Когато потребителите вече имат тази свобода – да се откъснат от тези договорни отношения, да се огледат на пазара и да видят какви са другите възможности – всеки оператор, за да привлече нов клиент, обикновено предлага преференциални условия, ще се замислят дали да индексират."

Руменова препоръча при сключване на нов договор с друг оператор да се внимава каква ще бъде крайната цена и да се следи дали не са включени допълнителни услуги, които първоначално са безплатни, а след това стават платени. Тя подчерта, че е неравноправна клауза и нелоялна търговска практика изискването потребителят да заяви желанието си да се откаже от тези предварително включени безплатни услуги, които впоследствие стават платени.

"Вземаме договора, четем, решаваме и тогава подписваме."

Основателката на платформата "Ние, потребителите" апелира потребителите да познават правата си, защото само така може да се промени пазарът.

Тагове: габриела руменова [1], отказ [2], услуги [3], мобилни оператори [4], закон [5], промени [6], потребители [7]

Liberta.bg

Стоян Тончев

Таня Анастасова

Светла Асенова

Полезни връзки
  • За реклама
  • Контакти
  • Подкрепете свободата на словото
  • Изработка на сайт от Artwebdesign.bg.

    Source URL:https://vps.liberta.bg/gabriela-rumenova-otkazt-ot-uslugi-na-mobilen-operator-pismen-i-vhodiran

    Links
    [1] https://vps.liberta.bg/tags/gabriela-rumenova [2] https://vps.liberta.bg/tags/%D0%BE%D1%82%D0%BA%D0%B0%D0%B7 [3] https://vps.liberta.bg/tags/uslugi [4] https://vps.liberta.bg/tags/mobilni-operatori [5] https://vps.liberta.bg/tags/%D0%B7%D0%B0%D0%BA%D0%BE%D0%BD [6] https://vps.liberta.bg/tags/%D0%BF%D1%80%D0%BE%D0%BC%D0%B5%D0%BD%D0%B8 [7] https://vps.liberta.bg/tags/%D0%BF%D0%BE%D1%82%D1%80%D0%B5%D0%B1%D0%B8%D1%82%D0%B5%D0%BB%D0%B8